Cuma, Şubat 07, 2014

Hayat Böyle Bir Şey İşte

İş, para, aş, ev, araba, sevgili, eş, çocuk, kariyer, başarı, sevmek, sevilmek bizim isteklerimizden , ihtiyaçlarımızdan bir kaç örnek. Peki bunların olması, olduğu zaman elimizde tutmak için ne lazım ? '' Her şeyin başı sağlık '' deriz ya, evet,  ''Sağlık '' lazım. Size yaşamdan kareler aktarayım...

Geçenlerde aldığım bir haber çocukluk arkadaşım ile ilgiliydi . Çok sevdiğiniz arkadaşlarınız ile ilgili iyi bir haber almak istersiniz...Ya kötü haber alırsanız...Arkadaşım henüz 40 yaşında. Evli ve üç çocuk babası. Mutlu bir ailesi , kendi işi olan senin benim gibi biri. Ve kader kapısını çalmış durumda. Kan kanseri olduğunu öğrendim...Haberi aldığında insan üzülüyor ve sonra bencilce kendini ve kendi ailesini düşünüyor.'' Ya bende veya ailemden birinde olsaydı '' Ama en önemlisi kendi içinde bulunduğun durumu unutup sağlıklı olduğuna şükrediyorsun. Şu boktan hayatta neyin?  ne zaman ? nasıl ? seni bulacağını bilmeden yaşıyorsun ve sadece şükrediyorsun. Yukarıda saydıklarımın hiçbir önemi kalmıyor inanın . Ne iş ne para ne de başka şeyler istiyor insan. Daha ziyaretine gitmedim. Kötü haberler aldığımda hep içime kapanırım ne elim telefona gider ne de ayaklarım beni onlara götürmek ister. Hafızamda hep tanıdığım şekliyle kalmasını istiyorum.

Hepimizin dost dediğimiz özel arkadaşları vardır. Çok görüşmeye bilirsin , denk gelip iki lafın belini kıramayabilirsin. Ama bir araya geldiğinizde sanki kaldığınız yerden devam edermişçesine  başlarsınız, görüştüğünüz o kısacık anda kaybettiğiniz zamanı kapatırcasına çok şey sığdırmak için çabalarsınız. Dostunuzdur... Bu dostlarınızın anneleri ise sizin yarı annenizdir. Her şeyinizi bilirler , kendi çocuklarından ayrı koymazlar. Dün işte böyle bir dostumun annesini hastanede ziyarete gittim. Korkuyordum ve korktuğum gibi olduğunu gördüm. İnsanın elinden bir şey gelmemesi o çaresizlik ve hasta yatağında yatan pamuk kalpli kadının sizi tanımadan bakması...Her şey bir kaç ay içersin de o kadar hızlı oldu ki. Sürdürmekte olduğumuz yaşamda ihtiyaçlarımız kadar nefes aldığımız her saniyenin kıymetini bilmek lazım. Değer verdiğin, sevdiğin  , sevdiklerine, vakit geçirmeden, sıkıca sarılmak lazım...Bir gün varsın bir gün yoksun.

Dün sevdiğim bir aile dostumuz ile telefonda görüştüm. Dün paylaştığım Facebook resimlerim için şöyle dedi '' İnsan hayatı bir saniye de veya 24 saat içinde değişebilir. Hayatta ıskaladığımız, yoğunluk içerisinde göremediğimiz, yapamadığımız o kadar çok şey var ki. Fırsatınız varken yapın ''

Fırsatınız varken yapın ! Sağlıklı iken yapın. Sevdiklerinize onları ne kadar çok sevdiğinizi söylemeyi esirgemeyin. Onlarla vakit geçirmeyi , hayatın güzelliklerini paylaşmayı, kendinizi onlara açmayı ne kadar yoğun olursanız olun unutmayın.Fırsatınız varken yapın...

 ''Seni senden daha çok düşünen ve seven biri,birileri her zaman var''

Alper PAMİR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder