Pazartesi, Şubat 10, 2014

Semt Pazarı Diyalogları

Semt pazarları haftanın belli günlerinde kurulan, insanların taze meyve ve sebzelerini, diğer ihtiyaçlarını ucuza alabilecekleri , tezgahlar arasında seçim yapabilecekleri
alış veriş yerleri. Ben, pazarcılar ve insanlar arasındaki diyalogları takip edip bir yandan da alışveriş yapmayı seviyorum. Her hafta aynı pazarcının tezgahından alış veriş yapıyorsan ayrıcalığın var. Açılmamış sandıklardan  meyve sebze seçebilmek, fiyatta indirim alabilmek, ürünün iyi olanından verilmesi gibi iyilikleri oluyor. Bazen mahsul kötüyse , alma diyenler bile var. Yemek tarifi veren pazarcı arkadaşlarımız özellikle yemek konusunda deneyimi pek olmayan bayan müşterilerini memnun ediyorlar. Stand up gösterilerini aratmayacak diyaloglar da benim takibimde. Başlayalım ;
 '' Ablama ne vereyim ? '' Hadi cevap ver bakalım... ''  Annecim yeni mi uyandın ? ''   Ne cevap verirsin...    Müşteri '' Bu balık kokuyor ''  Cevap '' Balık bu abla deodorant sıkacak hali yok ''

 Müşteri '' Bu yumurta nereden çıktı ? ''  Cevap '' Valla bana söylemediler ''   Müşteri '' Bunlar niye yamuk ? ''   Cevap '' Abla dün akşam araba yan yattı ''  Müşteri '' Taze mi bunlar ? ''  Cevap '' Dün çıktı topraktan ''    Pazarcı '' Elleme anacım ! ''  Müşteri '' Ellemeden nasıl anlayacağım ? ''    Müşteri '' Manyak mısın oğlum sen ?  Pazarcı '' Allah inandırsın anamda öyle söylüyor ''     Pazarcı  ''Abi, Acunun uçağından yeni indi bunlar ''  Müşteri '' Ha siktir lan !! Onun helikopteri yok mu ? ''     Pazarcı '' Yarma bunlar !! ''   Müşteri '' Evladım niye yarıyorsunuz ? ''    Müşteri '' Çok pahalı bunlar ''   Pazarcı '' Abla dolar çok yükseldi ''
Pazarcı '' Kız gibi kız gibi  bunlar !!!  ''   Müşteri '' Pörsümüş bunlar ! ''  Pazarcı '' Sabahtan beri elliyon ! ''

İşte yurdum insanından diyaloglar . Sizin de yolunuz semt pazarlarına düşerse , hem alışveriş yapın hem de ücretsiz keyif alın...

Alper PAMİR



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder